کد خبر : 46623
تاریخ انتشار : جمعه ۱۳ مهر ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۱

اعلام برنامه‌های روز جهانی و هفته ملی کودک در خوزستان

برنامه‌های روز جهانی و هفته ملی کودک در استان‌ خوزستان اعلام شد.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان برنامه‌های روز جهانی و هفته ملی کودک در این استان‌ را اعلام کرد.

به گزارش ایسنا ـ منطقه خوزستان، شهرهای مختلف استان خوزستان امسال در حالی به استقبال روز جهانی و هفته‌ ملی کودک خواهند رفت که مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خوزستان ۱۳ مهرماه به‌عنوان یکی از سخنرانان پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته به طرح مسائل کودکان خواهد پرداخت.

بر اساس این گزارش در آغازین روز هفته ملی کودک با عنوان «کودک، خانواده، سبک زندگی ایرانی اسلامی»، به‌صورت هم‌زمان، ۶۲ مرکز ثابت و سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با همکاری دستگاه‌ها و نهادهای متولی کودک در شهرهای اهواز، ایذه، آغاجاری، بهبهان، باغملک، ماهشهر، رامشیر، امیدیه، بندر امام خمینی (ره)، هندیجان، کارون، آبادان، اروندکنار، خرمشهر، حمیدیه، سوسنگرد، بستان، ملاثانی، شوشتر، دزفول، اندیمشک، لالی، مسجدسلیمان، گتوند، رامهرمز، رفیع، شوش، هویزه، شادگان و هفتکل با برگزاری ویژه‌برنامه‌های فرهنگی، هنری، ادبی، علمی و مذهبی هفته ملی کودک را آغاز خواهند کرد.

در ۱۵ مهر علاوه بر تمامی مراکز کانون در سراسر استان، به‌صورت ویژه، مرکز فرهنگی هنری کانون شوش با همکاری سازمان محیط زیست و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ویژه‌برنامه «کودک، محیط‌ زیست و میراث فرهنگی» را در یکی از قدیمی‌ترین سکونت‌گاه‌های شناخته‌ شده‌ جهان شهر شوش برگزار خواهد کرد.

۱۶ مهرماه (روز جهانی کودک) «کودک، صلح، بازی و نشاط»، نیز ویژه‌برنامه این روز هم‌زمان با مراکز سراسر استان، با مشارکت همکاری ادارات و سازمان‌های محیط زیست، استاندارد، معاونت بهداشت و درمان، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، پست، نهاد کتابخانه‌های عمومی و بهزیستی در مجمع فرهنگی هنری کانون مجتمع اهواز واقع در فاز ۲ پادادشهر اجرا می‌شود.

در این مراسم همچنین با حضور مسئولین استانی و شهرستانی، از فرزندان کودک شهیدان مدافع حرم تجلیل می‌شود و همچنین ایستگاه بازی و سرگرمی و شهر ترافیک کانون در مرکز فرهنگی هنری مجتمع اهواز کار خود را آغاز خواهد کرد.

در سومین روز هفته ملی کودک با عنوان «کودک، رسانه و ارتباطات»، کارگاه آموزشی، «اصول محافظت از فرزندان در فضای مجازی» به همت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خوزستان به میزبانی شهرستان اهواز برگزار خواهد شد.
در این روز همچنین از نخستین دیواره نگاره‌ی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خوزستان با عنوان «گذر قصه‌ها» در اهواز رونمایی می‌شود.
رونمایی از تمبر پستی شهید (کودک حادثه تروریستی ۳۱ شهریور اهواز) محمدطاها اقدامی، با همکاری کانون پرورش فکری، اداره کل پست و اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خوزستان در تاریخ ۱۸ مهرماه نیز دیگر برنامه این هفته ملی است.

در ۱۹ مهرماه، روز «کودکان با نیازهای ویژه، فرصت‌های برابر» تمامی مراکز کانون سراسر استان با همکاری آموزش و پرورش استثنایی ویژه‌برنامه‌های هفته ملی کودک را در مدارس استثنایی و مراکز کانون برای کودکان و نوجوانان با نیازهای ویژه را برگزار خواهند کرد.

در این روز همچنین مرکز فراگیر کانون پرورش فکری (ویژه‌ی کودکان و نوجوانان با نیازهای ویژه) شهرستان اهواز با اجرای ویژه‌برنامه‌های خاص این کودکان، هفته ملی کودک را گرامی خواهد داشت.

بر اساس این گزارش کتابخانه‌های سیار روستایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با همکاری نهاد کتابخانه‌های عمومی استان خوزستان ویژه‌برنامه‌های هفته ملی کودک را از ۱۴ الی ۱۷ مهرماه به ترتیب در روستاهای فاقد آموزش فرهنگی ۴ شهرستان باغملک، اندیکا، دشت آزادگان و بهبهان برگزار می‌کنند.

در این هفته همچنین کتابخانه سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان دزفول نیز با اجرای برنامه‌های فرهنگی، هنری، ادبی و مذهبی میزبان کودکان و نوجوانان روستاهای اطراف این شهرستان است.

سازمان بهزیستی استان خوزستان نیز در هفته ملی کودک با افتتاح طرح تأمین یک وعده غذای گرم کودکان روستا مهدها و مهدهای حاشیه شهر در مهدکودک دغاغله برنامه‌های خود را آغاز می‌کند.

بهزیستی استان خوزستان در ۱۶ مهرماه نیز جشنواره غذا و بازی را در نمایشگاه بین‌المللی اهواز با حضور کودکان و اولیای مهدهای کودک برگزار خواهد کرد.

در تاریخ‌های ۱۷ و ۲۱ مهرماه نیز، این اداره کل در هفته ملی کودک به ترتیب در مرکز توان‌بخشی فرایند و مسجد منتظر المهدی میزبان همایش سه‌ساله‌های حسینی و مجلس یادبود کوچک‌ترین شهید حمله تروریستی اهواز «محمدطاها اقدامی» با حضور کودکان مهدهای کودک شهرستان اهواز است.

اداره کل حفظ محیط زیست استان خوزستان نیز در طول هفته ملی کودک از ۱۴ تا ۲۰ مهرماه بازدید از موزه‌ی تاریخ طبیعی حیات‌وحش را برای کودکان و خانواده‌های آن‌ها رایگان اعلام کرده است و علاقه‌مندان می‌توانند از این موزه بازدید کنند.

اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری نیز بازدید از موزه‌های زیر نظر خود را برای کودکان و خانواده‌های آن‌ها در طول هفته ملی کودک رایگان اعلام کرد.

برنامه‌های هفته ملی کودک با توجه به تقارن زمانی این هفته با ایام ماه محرم از ۱۴ تا ۲۰ مهرماه ۱۳۹۷ در ۳۰ شهر استان خوزستان با شعار «آینده را باید ساخت» و رویکرد عاشورایی برگزار می‌شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.