کد خبر : 55776
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۲۳

نقش‌آفرینی ‌سران‌ عشایر خوزستان در ترویج فرهنگ صلح و سازش

نقش‌آفرینی ‌سران‌ عشایر خوزستان در ترویج فرهنگ صلح و سازش
نقش‌آفرینی ‌سران‌ عشایر خوزستان در ترویج فرهنگ صلح و سازش

رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان گفت: سران عشایر نقش بسیار مهمی در ایجاد فضای صلح و سازش میان اقوام دارند و ظرفیت ارزشمندی برای تقویت سنت‌های حسنه برادری و دوستی در جامعه هستند.

حجت الاسلام عبدالحمید امانت بهبهانی در اولین نشست اعضای شورای سیاستگزاری عشایر استان که امروز (۱۶ خردادماه) با هدف برنامه ریزی برای ترویج فرهنگ صلح و سازش در استان خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: این شورا برای حل و فصل دعاوی و اختلافات بین مردم راه‌گشا است. نهاد مردمی شوراهای حل اختلاف با مشارکت و همکاری سران عشایر، معتمدان، ریش سفیدان و انسان‌های پرتلاش و صبور، صلح، گذشت و بخشش را در میان مردم ترویج می‌کند و مشارکت مردم را در امر اصلاح ذات البین تجلی می‌بخشد، بنابراین تأثیرگذاری شوراهای حل اختلاف با استفاده از ظرفیت‌های موجود استان در صلح و سازش بر کسی پوشیده نیست.

به گزارش ایسنا، وی افزود: این شورا از سران عشایر و افراد توانمند در امر صلح و سازش و حل و فصل دعاوی و مشکلات مردم تشکیل و زیر مجموعه مجمع صلح خوزستان به شمار می‌رود و مجمع صلح جایگاه ویژه‌ای در استان خوزستان دارد و به زودی اساسنامه آن ثبت خواهد شد.

رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان گفت: یکی از سیاست‌های مهم شورای سیاستگذاری عشایر خوزستان انجام فعالیت‌های ابتکاری و نوآورانه در امور اجتماعی از جمله ترویج فرهنگ عفو و گذشت، مبارزه با سنت‌های غلط مانند تیراندازی در مراسم، پیشگیری از وقوع درگیری و نزاع بین طوایف، ترویج سنت ارزشمند رایه العباس و خون بس است و بزرگان و سران عشایر باید در این شورا کارها و فعالیت‌های اثرگذاری انجام و جایگاه صلح و سازش در استان را ارتقا دهند.

امانت بهبهانی با بیان اینکه خوزستان مهد تمدن، ایثار، فداکاری، شهادت و صلح و سازش است، گفت: استفاده از ظرفیت آیین‌ها و برنامه‌های مذهبی و ملی، همواره با مشارکت و همکاری تمامی اقوام و عشایر، موجب ایجاد امنیت، آرامش، کاهش جرایم و آسیب‌های اجتماعی در استان خوزستان می‌شود.

وی با اشاره به اجرای پویش فرهنگی به حرمت خادم الرضا می‌بخشم، پویش سنت رایه العباس به عشق حضرت ابوالفضل العباس می‌بخشم و پویش عدم تیراندازی در مراسمات بیان کرد: اجرای این پویش‌های فرهنگی، آثار فراوانی در ترویج و گسترش فرهنگ صلح و سازش، عفو، گذشت و ببخشش و همچنین مذمت و مبارزه با سنت غلط و ناپسند تیراندازی، بین افراد جامعه خواهد داشت.

وی با اشاره به کسب رتبه اول کشوری این معاونت در اجرای برنامه های عملیاتی و روابط عمومی در سال ۱۴۰۲ گفت: با تلاش و همت همکاران خستگی ناپذیر این مجموعه، در سال گذشته معاونت توسعه حل اختلاف استان توانست با کسب رتبه برترکشوری در نحوه اجرای خیلی خوب و مضاعف برنامه‌های عملیاتی و همچنین فعالیت‌های اثرگذار روابط عمومی در امر تولید خبر و اطلاع رسانی، منجر به ارتقا جایگاه این استان در سطح کشور شد.

امانت بهبهانی در ادامه ضمن گرامیداشت سالروز رحلت امام خمینی (ره)، قیام خونین ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ و یاد و خاطره شهدای خدمت، شهید آیت الله رئیسی و هیات همراه، انتخابات را مظهر مردم سالاری دینی برشمرد و تصریح کرد: تبلور دین، امنیت، اقتدار و رفع مشکلات کشوردر حضور حداکثری مردم در انتخابات است و مشارکت پرشور مردم در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و انتخاب فردی در تراز دولت انقلابی، ولایی و مردمی، موجبات یأس و ناامیدی دشمنان و ضامن امنیت ملی و اقتدار کشور خواهد شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.