کد خبر : 55972
تاریخ انتشار : جمعه ۱۶ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۹:۲۲

امام جمعه اهواز:

مردم خوزستان نباید دغدغه آب داشته باشند

مردم خوزستان نباید دغدغه آب داشته باشند
مردم خوزستان نباید دغدغه آب داشته باشند

مردم خوزستان نباید دغدغه آب داشته باشند
امام جمعه اهواز گفت: وضعیت آب خوزستان در برخی مناطق خوب است ولی در برخی مناطق ضعیف است؛ ۱۰ سد پرآب در خوزستان داریم و مردم نباید دغدغه آب داشته باشند.

حجت الاسلام و المسلمین سید عبدالنبی موسوی‌فرد در خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به تغییر سبک زندگی و با تاکید بر رعایت تقوای الهی اظهار کرد: مسئولان باید برای تسهیل ازدواج جوانان در اعطای وام ازدواج و ودیعه مسکن اقدام کنند و افراد خیر نیز به جوانان کمک کنند.

به گزارش ایسنا، وی افزود: طبق روایات، حیا و امانت‌داری و راستگویی سه شاخصه مهم برای انتخاب شریک زندگی است. البته این شاخصه‌ها در دیگر اشخاص هم مهم است؛ در نظام اسلامی، مسئول هم دروغ نمی‌گوید و با حیا و امانت‌دار است.

نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: برای سنجش شاخصه حیا در افراد، حیا در چشم خود را نشان می‌دهد و انسان باحیا به نامحرم و صحنه‌های نامحرم و به جاه و مقام حرام نگاه نمی‌کند. حیا در گفتار، حیا در سمع و نشنیدن موسیقی حرام و غیبت، حیا در پندار و اندیشه، نداشتن سوءظن، حیا در پوشش و در رفتار اجتماعی و برخورد با پدر و مادر بسیار مهم است. اگر کسی شاخصه‌ها در کسی دیده شد انتخاب خوبی به عنوان همسر، دوست یا مسئول است.

وی با اشاره به ایام اربعین بیان کرد: از دولت عراق، حشدالشعبی و همه مردم و مسئولان جمهوری اسلامی ایران که در برگزاری ایام عزاداری اربعین حسینی کمک کردند تشکر می‌کنیم‌ و حلول ربیع الاول را تبریک می‌گوییم.

موسوی‌فرد با بیان اینکه کسانی هستند که با غرض و عمد مسأله پوشش را زیر سوال می‌برند، عنوان کرد: تذکر لسانی در این خصوص باید تکلیف شود و مسئولان هم نسبت به جامعه و به ویژه ادارات تکلیف دارند و باید به وظایف خود عمل کنند.

وی بیان کرد: منتظران امام زمان(عج) باید ویژگی‌هایی مانند شناخت و معرفت نسبت به ایشان، معرفت نسبت به اهداف و آثار و دلبستگی به این اهداف، امیدوار بودن به اینکه این اهداف محقق می‌شوند و صبر را داشته باشند.

امام جمعه اهواز گفت: پوشش و حجاب زاییده فطرت انسان است و دین و مذهب تنها بر آن تاکید دارد. حجاب یکی از عوامل امنیت زن و حفظ خانواده است بنابراین باید نسبت به حجاب زن مراقبت ویژه‌ای شود. گناه آن‌هایی که نسبت به بی‌حجاب بی‌تفاوت هستند و تذکر زبانی نمی‌دهند از آن‌هایی که بدحجاب هستند بیشتر است.

نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: امروزه زن باحجاب می‌تواند در بهترین عرصه‌ها نقش‌آفرینی کند و نمونه آن مدال‌آوران ورزشکار است.

موسوی فرد بیان کرد: مسأله فلسطین فراموش نشود و هفته آینده راهپیمایی در راستای محکومیت این جنایت‌ها برگزار می‌شود.

نماینده ولی فقیه در خوزستان عنوان کرد: همچنان مسأله آب مورد تاکید است. وضعیت آب خوزستان در برخی مناطق خوب است ولی در برخی مناطق ضعیف است؛ ۱۰ سد پرآب در خوزستان داریم و مردم نباید دغدغه آب داشته باشند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.