تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۹ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۹

نیشکر به داد کشاورزی خوزستان رسید / کشف کود تقلبی در یک شرکت نیشکری! / کشاورزان هوشیار باشند

نیشکر به داد کشاورزی خوزستان رسید / کشف کود تقلبی در یک شرکت نیشکری! / کشاورزان هوشیار باشند

اخبار موثق حکایت از کشف صدها تن کود شیمیایی تقلبی در یکی از واحدهای شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی دارد.

اخبار موثق حکایت از کشف صدها تن کود شیمیایی تقلبی در یکی از واحدهای شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی دارد. ظاهرا ماجرا از این قرار است که دو شرکت تولیدکننده کود شیمیایی اقدام به فروش کود شیمیایی سوپر  فسفاته تریپل  به شرکت مذکور می کنند  که مسئولین شرکت با هوشیاری اقدام به  آنالیز و نمونه گیری از کود تخلیه شده می کنند و مشاهده می شود که این کود فاقد استانداردهای لازم بوده و تقلبی است و فرمول شیمیایی این کود با محتویات داخلی آن کاملا متفاوت است. همچنین این کود با پیش نمونه ای که قبل از سفارش خرید به شرکت داده شده بود و مورد آنالیز و تایید شرکت قرار گرفته بود نیز کاملا متفاوت بوده است. جالب اینجاست که این کود شیمیایی در کیسه هایی با آرم و نشان شرکت خدمات حمایتی کشاورزی کشف گردیده است!

این مساله از این بابت مهم است که این شرکت بخاطر داشتن ابزار و امکانات لازم توانست این کود را آزمایش و تقلبی بودن آن را کشف کند ولی از آنجایی که کشاورزان فاقد چنین ابزاری برای آزمایش کود هستند و طبیعتا چنین کودی بدست کشاورزان هم می رسد لذا در این خصوص کشاورزان علیرغم پرداخت هزینه های زیاد برای خرید کود متحمل خسارت های زیادی بابت این کودهای تقلبی می شوند و دستشان به هیج جایی هم نمی رسد. گفته می شود درصد فسفات این کودهای تقلبی کم نبوده بلکه طبق آزمایش و آنالیز دقیق صفر بوده است.

به هر حال اقدام این شرکت نیشکری در کشف کود تقلبی و جلوگیری از ضرر و زیان ناشی از آن نه فقط به شرکت نیشکر بلکه به کل کشاورزان خوزستان قابل تقدیر است و باعث می شود کشاورزان چشمهای خود را باز کنند و دقت کنند ولی باید متولیان تامین و توزیع کود شیمیایی استان فکری به حال این موضوع کنند و در شرایطی که قیمت کود شیمیایی با افزایش چند برابری روبرو شده است کاری کنند تا بیش از این کشاورزان متحمل ضرر و زیان نشوند و خود را در این خصوص مسئول بدانند. شرکت خدمات حمایتی کشاورزی باید پاسخگو باشد که چه کسانی مسئول نظارت بر توزیع این کودها بوده اند و این که چرا بر این توزیع‌ها نظارت نمی‌شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.