کد خبر : 50130
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۵

ارزیابی سرپرست شیلات خوزستان از عملکرد مرکز تولید و تکثیر شهید ملکی اهواز

ارزیابی سرپرست شیلات خوزستان از عملکرد مرکز تولید و تکثیر شهید ملکی اهواز

سرپرست کل شیلات خوزستان در‌ جریان بازدید خود و هیئت همراه از مرکز‌ تولید و تکثیر شهید ملکی اهواز، عملکرد این مرکز را مثبت ارزیابی کرد.

فتح اله ابوعلی سرپرست کل شیلات خوزستان در‌ جریان بازدید خود و هیئت همراه از مرکز‌ تولید و تکثیر شهید ملکی اهواز، عملکرد این مرکز را مثبت ارزیابی کرد.

سرپرست اداره کل  شیلات خوزستان در این بازدید با بیان اینکه اهداف سازمانی با برنامه ریزی و تعهد به اجرای آن سنجیده می شود گفت: موفقیت یک سیستم نشان از تلاش های بی وقفه کارکنانش است که قطعا مورد توجه و حمایت هم  قرار خواهند گرفت.

فتح اله ابوعلی ضمن شنیدن مشکلات کاری مرکز تولید و تکثیر شهید ملکی اهواز اظهار کرد: این مرکز نقش مهمی در بازسازی ذخایر آبزیان دارد و برای رفع مشکلاتش تمام تلاش خود را خواهیم کرد.

ابوعلی بیان کرد: مشکلات کارکنان برای ما ملموس است لذا در خصوص رفع برخی از این مشکلات تصمیماتی اتخاذ خواهد شد. امیدوارم شرایط به نحوی شود که تقاضای اشتغال در مراکز از خواسته های کارکنان اداره کل گردد.

وی اظهار امیدواری کرد: طی ۲۰ روز آینده عملیات اورهال ایستگاه پمپاژ این مرکز به اتمام برسد .

مرکز‌ شهید ملکی اهواز مطابق برنامه های  سند توسعه شیلات خوزستان پیش رفته است

کوروش میرزایی معاونت ابزی پروری شیلات خوزستان  نیز در جریان این  بازدید که غلامرضا افتخاری نسب معاون برنامه ریزی  شیلات خوزستان نیز حضور داشت، نقش مرکز تکثیر شهید ملکی اهواز را در چرخه تولید آبزی پروری بازسازی و ذخایر ماهیان در منابع آبی استان و استانهای همجوار مهم برشمرد.

میرزایی گفت: مرکز تولید و تکثیر شهید ملکی اهواز به همت کارکنان و کارشناسان با سابقه و ماهر توانسته  مطابق برنامه های سند توسعه شیلات خوزستان پیش‌ برود‌.

این مقام مسئول گفت: سال گذشته خسارت چشمگیری در اثر سیلاب به مرکز فوق الذکر وارد شد ولی با یک  مدیریت خوب، تکثیر کپور ماهیان چینی درکمترین زمان به تعداد ۵۶ میلیون قطعه لارو رسید.

وی افزود: مرکز شهید ملکی اهواز همچون سالهای گذشته پذیرای بیش از ۱۹ میلیون قطعه لارو ماهیان بومی تکثیر شده از مرکز توسعه و تکثیر ماهیان بومی سوسنگرد است ‌.

معاون ِآبزی پروری شیلات خوزستان عنوان کرد: مرکز شهید ملکی اهواز طی ۴ماه سال جاری  با رهاسازی بیش  ۴/۸۰۰/۰۰۰ قطعه بچه ماهی در منابع آبی استان در جهت حفظ ذخایر آبزیان و همچنین اشتغالزایی در بخش صیادی آب های شیرین اقدامات قابل توجهی انجام داده است.

وی خاطر نشان کرد: این مرکز  با توزیع بیش از ۳ میلیون بچه ماهی در بین متقاضیان پرورش ماهی توانسته سهم بسزایی در چرخه تولید آبزیان داشته باشد.

در ادامه، صالحی پور سرپرست مرکز تولید و تکثیر شهید ملکی اهواز با اشاره به گزارشی از وضعیت مرکز و نیازمندی های آن، پیرامون فعالیت های جاری  و برنامه های سال آتی مرکز توضیحاتی بیان کرد.

صالحی پور گفت: در حال آماده سازی قبل از تکثیر ماهیان بومی مرکز هستیم. پس از جداسازی ماهیان مولد، سایر فعالیت ها از جمله آماده سازی سالن تکثیر و استخرهای نگهداری لارو … از جمله اقداماتی است که باید در اسرع وقت به اتمام برسند.

سرپرست مرکز تولید شهید ملکی اهواز اضافه کرد: در فروردین ماه ۹۹ ۱۳ با توکل بر خدا و توانایی کارشناسان کار تکثیر انواع کپور ماهیان چینی آغاز شود‌.

گفتنی است مرکز تکثیر و بازسازی ذخایر ماهیان بومی و گرمابی شهید ملکی در ۲۰ کیلومتری جنوب اهواز در مجاورت روستای بیوض یک واقع شده است.

گونه های تولیدی این مرکز شامل انواع بچه ماهی بومی اعم از شیر بت، بنی، گطان، عنزه و همچنین کپور معمولی و فیتوفاک و بیگهد و کپور علفخوار می باشد ضمنا در این مرکز انواع گونه های ماهیان هندی به عنوان ذخایر قابل تکثیر وجود دارد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.