تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۹

در هر استان یک دادسرا ایجاد شود / احکام دادیاران اکثر استان‌ها صادر شد

در هر استان یک دادسرا ایجاد شود / احکام دادیاران اکثر استان‌ها صادر شد

هر استانی که در خصوص تامین محل دادسرا و زیرساخت‌ها اعلام آمادگی کنند بلافاصله کار از اولین روز کاری آغاز خواهد شد.

دادستان انتظامی مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه در خصوص افتتاح دادسرای انتظامی وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه در استان البرز گفت: هر استانی که در خصوص تامین محل دادسرا و زیرساخت‌ها اعلام آمادگی کنند بلافاصله کار از اولین روز کاری آغاز خواهد شد.

کمال رئوف در گفتگو با خبرگزاری میزان در خصوص افتتاح دادسرای انتظامی وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه در استان البرز عنوان کرد: با توجه به قریب به ۲۰ سال تجربه مرکز وکلا و کارشناسان قوه قضاییه در دوره جدید، رویکرد و ساختار دادسرا به طور کلی تغییر کرد.

دادستان انتظامی مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه خاطرنشان کرد: در راستای پرهیز از تمرکزگرایی قرار بر این شد که هر استان برای خود یک دادسرای انتظامی داشته باشند؛ چرا که عدم وجود دادسرای انتظامی در هر استان هزینه‌های مادی و مخاطرات گوناگونی را برای شاکی، وکیل و کارشناس به همراه دارد.

وی تصریح کرد: این طرح در ابتدا باعث شد دادیاران بیشتری را تربیت و دادسرا‌های بیشتری را ایجاد کنیم تا در خود استان‌ها مستقر شوند و برای اولین بار دادسرای انتظامی وکلا و کارشناسان البرز را افتتاح کردیم که دو دادیار وکیل به پرونده‌های مربوط به وکلا رسیدگی می‌کنند و یک دادیار کارشناس نیز به تخلف کارشناسان رسمی رسیدگی می‌کند.

رئوف اذعان کرد: در حال حاضر استان البرز دارای هفت کمیته تخصصی است که به پرونده‌هایی که دادیار تشخیص می‌دهد که باید کارشناسی شود، به این کمیته‌های تخصصی ارسال می‌شود و این امر باعث شده که برای کارشناسی پرونده ها، این پرونده‌ها به تهران ارسال شود.

دادستان انتظامی مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه ادامه داد: در مجموع ما انتظار داریم که در هر استان یک دادسرا ایجاد شود؛ چرا که بحث تمرکزگرایی از بین می‌رود و تکریم ارباب رجوع را در پی خواهد داشت و نهایتا دادستانی در تهران بر کار دادسرا‌ها نظارت خواهد داشت تا بتوانند به نحو احسن خدمت رسانی داشته باشند.

وی در ادامه و در خصوص احتمال افتتاح دادسرای انتظامی وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه اظهار کرد: احکام دادیاران اکثر استان‌ها در حال حاضر صادر شده و هر استانی که در خصوص تامین محل دادسرا و زیرساخت‌ها اعلام آمادگی کنند بلافاصله کار از اولین روز کاری آغاز خواهد شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.