تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۴

نفت یک زندگی زرخیز نصیب خوزستانی ها نکرد / با اتکای به کشاورزی می توان کشور را آباد کرد

نفت یک زندگی زرخیز نصیب خوزستانی ها نکرد / با اتکای به کشاورزی می توان کشور را آباد کرد

برداشت بیش از ۱۰۰ سال نفت از خاک زرخیز خوزستان، زندگی زرخیزی نصیب مردمانش نکرده است.

برداشت بیش از ۱۰۰ سال نفت از خاک زرخیز خوزستان، زندگی زرخیزی نصیب مردمانش نکرده است.

یک نامزد انتخاباتی یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه اهواز، کارون، باوی و حمیدیه گفت: تنها راه نجات کشور عدم اتکای به نفت است

روح الله خادمی گفت: تنها راه نجات کشور از شرایط نامطلوب اقتصادی که درگیر آن شده است، بستن شیرهای صادرات نفت و توجه به سایر مزیت‌های کشور بویژه کشاورزی است.

وی گفت: نفت در ۱۰۰ سال اخیر اقتصاد ما را به سمت کاهلی و مصرف‌زدگی سوق داده، و عایدات آن به طور عادلانه صرف ایجاد زیرساخت شهرها و استانها از جمله استان های نفت خیز نشده است.

این کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی بیان داشت: بیشترین منفعت نفت را قدرت های اقتصادی جهان همچون آمریکا و روسیه و چین می برند، زیرا توانسته اند در صنایع جانبی بسیار پیشرفت کنند و ذخایر نفتی برای آنها دارای اهمیت شده است، اما در کشور ما بیشتر به پالایشگاه و افزایش مصرف فرآورده بسنده شده است که نوعی خام سوزی و متعاقب آن آلایندگی را دامن زده ایم.

خادمی گفت: ما با اتکای به کشاورزی مدرن که اشتغالزا، قابل صدور و سازگار با طبیعت است می توانیم کشور را آباد و سایر کشورها را نیازمند خود سازیم. کشاورزی امنیت غذایی و بهداشتی برایمان می آورد، اقتصاد مناسبی دارد، مانع ریزگردها می شود، کشاورزی نیاز اصلی مردم یعنی غذا را تامین و بی‌نیازمان می کند از واردات بی رویه جلوگیری می کند.

وی تصریح کرد: ورود به عرصه های مختلف کشاورزی، مثل شیلات می تواند هزاران شغل ایجاد کند، ورود به زنبورداری، ورود به دامداری، ورود به صنایع جانبی، ورود به باغداری،ورود به گندم کاری، گیاهان دارویی، و هزاران بخش مغفول دیگر که می تواند به راحتی تمام مشکل اقتصاد و بیکاری کشور و محیط زیست آلاینده ما را مرتفع نماید.

خادمی اضافه کرد: وقتی در استانی مثل خوزستان عنایت و نگاه بلند و ویژه مقام معظم رهبری در خصوص کشاورزی وجود دارد، وقتی در دو سال میلیون ها و یا شاید میلیاردها متر مکعب آب وارد استان می شود، وقتی بهترین خاک به لحاظ شیرین بودن در استان وجود دارد، وقتی نیروی کار فراوان وجود دارد و استان اول در زمینه تولید گندم هستیم، چرا نباید به فکر آبادانی کشور از این طریق باشیم. ما در زمینه نفت با مشکلات فراوانی روبه رو هستیم، متاسفانه همیشه در حال نوسان قیمت نفت به هر دلیلی هستیم و بودجه کشور دستخوش این حادثه می شود، ما در فروش نفت با تحریم روبه رو هستیم.

وی گفت: اگر قرار باشد برای فروش نفت همیشه در حال جدل باشیم بهتر است به فکر راه و چاره ای دیگر باشیم تا اقتصاد کشور را نجات بدهیم.

خادمی افزود: بستن شیرهای صدور نفت ایجاد زنجیره ارزش و تولید محصولات قابل صدور یا حداقل حساب نکردن روی فروش نفت بدلیل تحریم ها و توجه به صنعت کشاورزی با توجه به بازار بکری همچون کشورهای همسایه که در صنعت کشاورزی رشد آن چنانی نکرده اند می تواند همچون هزاران سالی که کشاورزی در ایران رونق داشته ، ایران را به قطب کشاورزی، اقتصادی و صنعتی منطقه و با برنامه ریزی دقیق حتی جهانی تبدیل کند.

وی در پایان گفت: آن گونه که باید و شاید برداشت بیش از ۱۰۰ سال نفت از خاک زرخیز خوزستان، زندگی زرخیزی نصیب مردمانش نکرده است. منافع صنعت نفت ملی و مشکلاتش منطقه‌ای و بومی باقی مانده است.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.